March 24 2019 22:43:00
Управление
· Начало
· Правила
· Новини
· Статии
· Форум
· Библиотека
· Връзки
· Фото галерия
· Красива България
· Търсене
· Връзка с нас
· Въпроси и Отговори
Последни статии
· Иван Марков (Иван...
· Поройчани (втора част)
· Шевици от югозападна...
· Поройчани
· Видението при Римската...
· Вълчи празници
· Хумористичният...
· Къде остава...
Случайна статия
Българските цветове - (Други)
Календар/Събития
<< Март 2019 >>
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Утре:
Случайна снимка
Теми във Форума
Последни теми
· Текстове на народни...
· погребални песни
· Къпинчовци, цоглавци,...
· Митове, легенди за...
· СУРВА - древен...
Горещи теми
· мечкадарските песни [60]
· Здравейте... [59]
· Текстове на народни... [52]
· Събори - къде, кога [40]
· Носии от Тракия и... [34]
Последни коментари
във фотогалерия
за жалост не е, по скоро...
Кюстендил
Когато гледам такива...
красиво е.
Вече намерих рамките (...

в статии
Една статия с някои...
Интересното е, че почти...
На същия сайт за Видин...
Легенди и предания за...
Статия за Видовден -...
Кирилизатор
Екипът на сайта
RSS Емисии
Абонирайте се за нашите емисии

Последни новини
Последни статии
Последни теми
Последни интернет връзки

Преглед на тема
 Отпечатай темата
мечкадарските песни
Gochev
MRBRDRBR рода ми е от Детелините...

 
MRBRDRBR
Димо Терфелията {заб. Терфели - с.Детелина , което е несъществуващо} , е пехливанин ; за легендарния Канатлъ Димо, известен и като Димо Терфелията е знайно, че е бил победител в някакви, вероятно популярни за времето си Къркапанарски борби. ( На негово име се провежда в наши дни турнирът “Крилат Димо”) . Обикновено схватките се провеждали по време на празници – сборове, сватби и народни тържества, като в някои случаи народните борби са били част от “традиционната програма” на празника на съответното населено място и са били ежегодно устройвани.
Хиперболизиран образ увековечен в народното творчество - мечкадарски песни.
Wink "Знанието е сила . . . за този, който знае ! (незнанието също е сила, но пак за този, който знае . . . )" ; "ЗНАЙ, СМЕЙ, ИСКАЙ, МЪЛЧИ" ! ! ! Thumbsup
 
http://bg.sodexo.com/bgbg/default.asp
Gochev
MRBRDRBR - Още по турско с. Терфили се разделя на две и така възникват две села - Малка Детелина и Голяма Детелина... не знам дали ще е интересно за някой защо.... и двете села са изтрити от картата на България и не съществуват на тяхно място е Мрица -Изток така че родното място на Димо Терфиллията не съществува... 1976г. е затрита Малка Детелина а през 1979г. Голяма Детелина това зная от мойте роднини. Родното място на Димо е Голяма Детелина.

П.П. Това е малко история за родното място на великия пехливанин Димо...
 
Куцулан
Една статия за българските народни борби - пускам я заради песента в нея. Статията я взех от тук

Българската народна борба

Трите гайди игриво ручат, а тъпанът учестено думка и подканя борците да покажат юначеството си. Публиката, оживена от зрелището, ентусиазирано подсказва на “своите” си пехливани – любимци, къде и как да хванат, че да “навият” по-бързо и по-ефективно съперника си.

Думата “пехливан” има турски произход и означава “борец”. И независимо, че историята на народната българска борба през петвековното османско владичество по разбираеми причини е била тясно преплетена с турската, то тя – българската борба, е дълбоко самобитна и оригинална.

За това, че по нашите земи борбата е била “на почит и уважение” още от времето на траки, славяни и (пра) българи, има оскъдни сведения, най-често базирани на хроники и записки на отделни летописци от ония далечни времена. В “Исторически очерк за развитието на борбата в България” на учебника за ВИФ, издаден през 1977 год., се споменават имената на някои такива хронисти, като Момзен, Херодот, Йоан Антиохийски, Лйобо (?), Симеон Логотет, Йосиф Генезий, от които черпим все пак някаква информация по темата.В общи линии обаче, това са съвсем кратки, с по няколко думи свидетелства за някое събитие, при което се споменава за провеждането на състезателни игри и схватки по борба, без да става ясно на какъв принцип са се провеждали “срещите”, или пък как се е провеждало обучението на борците и какъв е бил техническият им “арсенал”.

Разбира се, “мелницата на времето” старателно продължава да дава своя принос по отношение на факта, че колкото по-ранни са събитията, толкова по-малко са и историческите свидетелства, които могат да бъдат намерени за изясняване на проблема. По тази причина, в следващите редове съм сглобил един “портрет” на народната българска борба основно по разкази на участници в такъв вид преборвания от последните 20-25 години, и откъслечни сведения по темата, упоменати в някои спомени и записки на автори от миналия век.

Първото на което трябва да обърнем внимание е, че българската народна борба, подобно на юмручните изкуства на Изтока, е имала спомагателна функция по отношение на бранните умения на българина, и никога не е била “автономно” бойно изкуство. В 18 и 19 в. актовете на защита и нападение в една кризисна ситуация основно са включвали употребата на хладно и огнестрелно оръжие, с присъщите за обстановката тактико-технически похвати, (твърде често, за да не кажа, основно, прилагани при засада), и на невъоръжената борба е била отделена друга роля. Нейното предназначение на пръв поглед се е състояло главно във формирането и развитието на психо-физически качества, но ако се вгледаме по-внимателно ще открием, че с провеждането на такива народни борби по време на традиционните за българина празници, особено по време на османското владичество, се е поддържал жив националният дух и се е запазвало националното самосъзнание.

Второто, заслужаващо внимание е, че като средство за физическа закалка и “поддържане самочувствието на българина”, народната ни борба постоянно е търпяла външна промяна, запазвайки в същото време основните си черти – и по отношение на мястото на провеждане на схватките, и по отношение на облеклото, и по отношение на облеклото ...

Обикновено схватките се провеждали по време на празници – сборове, сватби и народни тържества, като в някои случаи народните борби са били част от “традиционната програма” на празника на съответното населено място и са били ежегодно устройвани. За легендарния Канатлъ Димо, известен и като Димо Терфелията е знайно, че е бил победител в някакви, вероятно популярни за времето си Къркапанарски борби. ( На негово име се провежда в наши дни турнирът “Крилат Димо”)

В по-нови времена народните борби започвали следобяд – дотогава борците пристигали от околните места и се “сглобявали” двойките. Схватките се провеждали на принципа на прякото елиминиране – т.е., който загуби – отпада. Обикновено се състезавали в три теглови категории, като съществувала и една допълнителна, и най-престижна – “баш”. Това била “открита”, нещо като абсолютна категория, т.е без всякакви ограничения на теглото на участниците, подобно на категорията “open” в състезанията по бойни изкуства.( В по-стари времена, по турско време, източниците до които съм имал възможност да се добера не споменават никъде за каквото и да е теглово категоризиране и е много вероятно борбите да са се провеждали в една единствена категория – или по-точно би било да се каже, без теглови ограничения.)

За провеждане на борбите обикновено са били избирани равни и широки площи, най-често с “тревен килим”, които да осигуряват достатъчно място, както за свободното и безпрепятствено протичане на схватката, така и за подходящо “настаняване” на публиката и осигуряване да добра видимост. Юнашките свирни и песни, казаните с курбана, веселбата, глъчката и празничното настроение са съпътстващ елемент от “околния ландшафт”.

След като споменава, че “...Гайдите свирят на борба, и много човеци се натиснали на търкало, та гледат...”**, в ръкописа си “Видрица”, поп Минчо Кънчев – самият той участник в немалко схватки по борба в края на 19 в., представя и следната народна песен :

“...Телалин вика, телалин вика, телалин вика

Из Будина града, из Будина града, из Демиркапия,

Вика два дни, вика три дни, една ми неделя:

- Цоню ша са бори, Цоню Пехливанин,

с ръце демирлии, с пръсти челиклии.

Никой са не наима с Цоня да са бори,

с Цоня да са бори, с Цоня Пехливанин.

Наело ми са й, наело момче аджамия,

момче аджамия на дванайсе годин с негова сгоденичка,

той ще да са бори, тя ще да го гледа.

Отговаря Цоню Пехливанин: - Ако ша са бориш,

първен да каулим: ако та надвия, ша ти отзема, ша ти отзема

младата сгоденица и ша ти отрежа ръцете от лахтете,

ръцете от лахтете, краката до коленете.

Че са се хванали да се борят Цоню Пехливанин и Коста копелчето,

борили са й малко и млого, малко й млого, три дни и три нощи.

Дето Цоню хване, бели меса къса,

дето Коста хване, рунтави кожи дере.

Борили са три дни и три нощи, в кръви отънали,

река кървава текнала, пак са един друг не разпускат.

Разсърди се момче аджамия, че издигна Цоня Пехливанин,

та го в земя удари – у земята потъна, потъна и издъхна.”**

Дали двуборството се е провеждало наистина толкова безкомпромисно по онова време, е въпрос на който не може да се отговори еднозначно. Поне в сведенията, които дава на две три места в спомените си, поп Минчо Кънчев не споменава за някакви сериозни увреждания, или за летален завършек на която и да е от схватките. Но в това, че за участие в борбите се изисквало голяма доза смелост и мъжество, няма две мниния!

Борците излизали в ежедневните си дрехи, като се събличали голи до кръста. Българската народна борба, както споменах и по-горе, независимо, че като стил по онова време взаимно е “обменяла опитност” с турската, то се е различавала в провеждането на срещите по това, че българите не се мажели със зехтин, т.е. това била “суха борба”. При преборванията според турския стил, пехливаните задължително се обливали със зехтин, което естествено затруднявало захватите и до известна степен променяло тактико-техническия “арсенал” на тъй наречената “мазна борба”.

Правилата днес изключват удари, душене, усуквания и всякакъв вид въздействия върху ставите, както и похвати, които могат да доведат до травмиране или по-сериозни последствия. За хващане и хвърляне са разрешени зоните по цялото тяло, в стил, подобен на съвременната свободна борба. Разбира се, едно хвърляне с по-широка амплитуда директно върху земята също крие в себе си множество опасности за бореца, но в края на краищата, това е схватка на хора, решителни и храбри, които не се стъписват как да е от рискованите начинания. Продължителността на схватките в миналото не е била ограничавана, а по този “класически” начин се провеждат много преборвания и в наши дни. Всъщност, правилата се договарят предварително преди всеки “турнир” и варират и днес, взависимост от участниците и организаторите, по отношение на времетраене, тегло, начин на отсъждане на победата и т.н.

Задържането на плещите на единия борец опрени на земята, или пък отказването от борбата с “Евала!” ( възглас, означаващ похвала, признаване на нечие превъзходство) са били най-често използвани като знак за прекратяване на срещата и победа за единия от борците. В наши дни, участници в народни борби от преди 15-20 години ми разказваха, че понякога, след дълго преборване и явно “балансиране” в силите и техниката, се излъчвал победител и в специално “продължение” на схватката, чрез “първи успешен технически похват”. Имената на много “специални термини” и технически прийоми от турско са останали в наследство от нашите славни прадеди – “алай” ( мястото за провеждане на борбите, всъщност означава войскова част, а също и тържествен парад на войските, много вероятно е обаче това да е преиначено от “алан” - площад ), “курткапан” ( една хватка, караща бореца да се чуства хванат наистина като във вълчи капан ), “баш” ( нещо значимо и ръководно, буквално значи глава ), “Драгиева хватка” ( вероятно произлиза от името на своя създател или на някой известен с тоя си похват български борец от миналото ),и още и още ...

Като отличие, в зависимост от “ранга” на борбите, се давали най-различни награди, твърде често материални – от пешкир ( кърпа за лице ), до “премии” от вакли кочове и телета. По-важно обаче било, а и сега е признанието и почитта на “феновете”, които борецът си завоювал – нерядко към името му било “прикачано” и прозвището “Пехливан”. Наред с имената на известните наши народни герои, споменати в “Исторически очерк за развитието на борбата в България”, за който стана дума по-горе, успоредно със Страхил войвода, Дамян войвода, Кара Съби, Димитър Калъчлията, Чакър войвода, Кара Танас, Сава Бимбаши, Добри войвода, Кралю войвода, Велко войвода, чичото на Васил Левски – Видул Кънчев, Кара Колю, Злати Кокарчоолу, Желю войвода, Филип Тотю, Дончо Ватаха, Димитър Заралията и Стефан Караджа, се посочват и имената на Черньо Пехливан и Пехливан Кузю.*

Прочутите пехливани обикновено били добре приети в ония стари времена за работа като управители, надзиратели, пазачи, или пък в “органите на реда”, доколкото в онова смутно време е имало някакъв ред. Някои са ставали най-вероятно за определен период време и професионални пехливани. В своите записки и животоописание поп Минчо Кънчев дава сведения за някой си Добри, който “...като заякна, стана прочут борец, и то му беше работата.”** Като хора с буен и непокорен характер, съвсем определено мнозина са попълвали, или сами са ръководили групи на “харамии и ускоци” ( хайдути, бунтовници ), както е видно от имената, цитирани по-горе.

В заключение, независимо, че народната борба не е била самостойно бойно изкуство и по тая причина е била изучавана като “допълнителна дисциплина”, подир стрелбата на нишан, сеченето с нож и т.н. в хайдушките чети и гимнастическите дружества след Освобождението, то тя, като средство за запазване на българския дух във времето е повлияла значително за поддържането и възраждането на самочувствието на нацията от ония славни дни, до ден днешен. И без значение, че старите народни пехливани не са основавали школи по източен образец, а са предавали свите познания и опитност инцидентно и неорганизирано, без значение, че навлезлите в края на 19 и началото на 20 в. “западни” спортно-състезателни борби поизместили “традицията”, независимо от всичко, или по-точно въпреки всичко, тя ще е жива, докато има българи!



С уважение : Красимир Василев



Специални благодарности към г-н Димо Христов, съдия по борба международна категория, многократен участник в схватки по народна борба.

Справочна литература :

* Свободна и класическа борба – учебник за ВИФ , Р.Петров, Д.Добрев, Н.Берберов, О.Макавеев Изд. Медицина и физкултура, София 1977

** Видрица – спомени, записки, кореспонденция , поп Минчо Кънчев , Изд. Български писател, София 1983

Мир и разбирателство
"Станеш ли овца, вълците са готови"
 
Куцулан
Ето две мечкадарски песни за такива като мен, дето нищо не отбират от темата Smile

YouTube видео


YouTube видео

Редактирано от Куцулан на 09-10-2009 01:35
Мир и разбирателство
"Станеш ли овца, вълците са готови"
 
muntsho
Gochev написа:
MRBRDRBR - Още по турско с. Терфили се разделя на две и така възникват две села - Малка Детелина и Голяма Детелина... не знам дали ще е интересно за някой защо.... и двете села са изтрити от картата на България и не съществуват на тяхно място е Мрица -Изток така че родното място на Димо Терфиллията не съществува... 1976г. е затрита Малка Детелина а през 1979г. Голяма Детелина това зная от мойте роднини. Родното място на Димо е Голяма Детелина.

П.П. Това е малко история за родното място на великия пехливанин Димо...


Гочев с това трябваше да започнеш и без "Аз ще го окачествя като пълни глупости. Където и да отворя в нета по този въпрос все твойте неточни и невярни текстове направо побеснях..."
Тук е нещо като светиня - ако не си опазим бита и фолклора ще ни асимилират за едно-две поколения чалгаджийктво. За да не изчезнем като народ като Малка Детелина и Голяма Детелина!
Аз се гордея с това http://www.4shared.c...ntsho.html - Downloads: 96856 http://www.4shared.c...aring.html
Напиши подробна история на мечкадарските песни от твоя край и го дай на другите - не търси похвала и благодарности. И теб ще те оплюят... но да ти не пука! Annoy
ММ

P.S. Куцулане - моля избърши ненужното от темата и остави това от което няма да се срамуваме като Българи!
Редактирано от muntsho на 09-10-2009 04:50
Умния учи цял живот и твори добрини, а глупака се ражда "знаещ"... но безполезен и за себе си!
 
Gochev
Ако някой иска повече да влезе в Замунда има 15 мечкадарски песни на Иван Паунов...
 
Gochev
muntsho благодаря за разбирането... относно мечкадарските песни те са тези които пее Иван Паунов вероятно има и такива които не са стигнали до нас за съжаление... но трябва да се запази това което има и е стигнало до нас. Във времена като онези през които са съчинявали и пеели тези песни не е имало телевизия радио и т.н. Тези песни са били носител на достоверна информация за събития и личности. Деляли са се на смешни и тъжни както и на прославящи при първите два вида песни основното е човек да извлече поука при третия вид да научат хората кой и къде се е прочул и с какво. За съжаление не не знам други такива песни които да приложа... лошото е там че старите мечкадари си отиват а с тях и много песни...

П.П. Вероятно не съм започнал комуникацията в сайта както бих желал но ще повторя че не съм имал за цел да обидя някой!
 
Куцулан
отключваме темата - мир да имаThumbsup
Мир и разбирателство
"Станеш ли овца, вълците са готови"
 
Gochev
............!?!?
Редактирано от Gochev на 20-12-2009 20:37
 
Gochev
Възможно е да има някои технически грешки в текста но иначе текста е така....Thumbsup
 
muntsho
Е това е вече за Благодаря! Ако пуснеш и някоя историйка за мечкадарите от твоя край.... все ще почерпим някога! Clap
Умния учи цял живот и твори добрини, а глупака се ражда "знаещ"... но безполезен и за себе си!
 
Bonchev
Българските народните борби бяха и все още са много популярни в моя роден край- Еленския Балкан. Когато бях малък ги имаше на всеки селски сбор, а сега останаха на по-големите сборове. Борби по нашия край има от незапомнени времена и доста се отличават от турските мазни борби. Ето тука ви поствам едно клипче с българска народна борба:

YouTube видео

Редактирано от Bonchev на 19-11-2009 12:47
rodnavira.cz/galerie_tbn/original_rvznak.jpg
Гордея се, че съм славянин!
 
p4eli4kata Eli
Четох темата за мечкадарските песни поне три пъти! През ден, през два! надявах се на няколко неща. Първото беше, колегата Гочев да направи така, че песента да се чете ,именно като песен. С точките и запетаите. Че иначе е станало, като разказ. / не ,че не е такъв!/И се получава" Да се обеси не да се помилва/ Прощавай Гочев, не искам по никакъв начин да те засягам! Моля те, ако мислиш ,че е нужно, стори поправката!
Второто нещо, на което се надявах ,беше това, някой де се заеме, да направи един превод на турските думи , така обилно използвани в песента. Или ги знаете , и не считате за нужно да се стори това, или не сте се заинтересували от тях!
А именно в тези турцизми се крие истината, която никой изглежда не е видял! Кои са тези "Юри бейове"? Защо и " Султани"? Нали султана е един! Какво е това чолак? Защо? Защо е " чакър кибрия" Димо? От какво е заболял! Кой е той? Само измислен герой на песен, или действително съществувала личност?
Аз имам отговорите на НЯКОИ неща. Мога да отговоря. Само че, искам да знам, има ли интерес, да разкажа това, което знам?
Аз съм живяла в с. Ковачево, именно по времето, когато големите роторни багери " изядоха" село Детелина. И малката Детелина, и голямата. Пръснаха се хората от там на всички страни ! Не знам, дали е имало краевед, който да е успял да запише фолклора от там. Ако някой знае, нека каже! Тогава изчезна и с. Староселец. Сега изчезва полеекичка Градец.... Съпруга ми се пенсионира там, в рудника. Много неща зная от него. Другото се " намери" из краеведски книги.
Искате ли да разкажа?
 
Куцулан
Ми нали затова е форума - да се казва, ако има нещо за казване. Пък все някой ще го прочете.
Мир и разбирателство
"Станеш ли овца, вълците са готови"
 
Bonchev
Под султани се имат татарските ханове управляващи области в южна България, чолак е еднорък и така нататък
rodnavira.cz/galerie_tbn/original_rvznak.jpg
Гордея се, че съм славянин!
 
muntsho
p4eli4kata Eli написа:
Четох темата за мечкадарските песни поне три пъти! През ден, през два! надявах се на няколко неща. Първото беше, колегата Гочев да направи ..........................................................
Искате ли да разкажа?


Пчелице достатъчно те познавам - имаш и пипе и уста а и знаеш доста в сравнение с младото така че давай. Каквото имаш да напишеш действай - сигурен съм че ще е нещо добро. Особенно да направиш темичка като "ТАЙНИТЕ НА БАБИНАТА РАКЛА" Супер ще е!

Да знаеш откъде идваш, значи да знаеш, къде отиваш. Дълги години възприемах шевиците, само като сътворена от умението на женските ръце красота.Оказа се, че не всичко е така. Сега вече имаме достъп до много, много информация. Не е възможно да се потули това, че ние, българите сме много древен народ с култура, носеща в себе си познанието на вековете. Че всичко ,което сме знаели, е само мъничка прашинка от истината за предците ни. Нашите дядовци и баби са знаели. Дядовците ни, строейки къщите си, са поставяли знаците носени от векове на фасадите им. Бабите ни са втъкавали и избродирвали по облеклото тайнства, които ние трябва да върнем и запомним. Не от носталгия. За да знаем, да дадем на бъдещето името БЪЛГАРИН!


Има много медец у теб ама... имаш и жилооооооо..... Grin
Редактирано от muntsho на 02-12-2009 11:51
Умния учи цял живот и твори добрини, а глупака се ражда "знаещ"... но безполезен и за себе си!
 
Gochev
До p4eli4kata Eli
Приемам критиката ... не твърдя ,че знам всичко ...
Не сте прочела правилно това което съм писъл ... мидюри ,а не "ЮРИ" ... изредени са аминистративни титли на турски управници... под султани явно се има придвид големци макар и казано леко иронично според мен... чекър китлия - своенравен... чолак - сакат... заболял е от антракс... по-горе съм писал ,че е действителна личност... би било интересно да разкажете това което знаете... според мене много добре знаете отговорите на въпросите ,които задавате и не се сърдя ,че ме подлагате на проверка... и наистина няма да е зле да разкажете това, което знаете по темата... така мисля
Редактирано от Gochev на 02-12-2009 20:59
 
Gochev
muntsho
... "младото" е на 40...Smile
Редактирано от Gochev на 02-12-2009 21:14
 
muntsho
... "младото" е на 40...Smile


Браво - малко по-голям си от щерката а сина е едва на 30 Wink
Блазе ти - точно сега ти е времето да се развъртиш - на мойте 60 ще ти е късно! Аз съм иначе по дух на 20 ама все време от работа ми не стига да се развъртя както трябва. Тая зима съм решил да рипна всички касети и плочи с народно дето събирам от не знем кои времена. И ще ги предложа и тях на всички дето познавам. Иначе няма да се чудя сам какво да правя над 80 Гб народна музика Музика Най-добре ще се опази и разпространи като я дам на всички. Скоро ми беше на гости един ловешки приятел и си носеше един преносен хард 320 който го натъпках до горе с музика и филми - сега се чуди колко време ще му отнеме да ги гледа и слуша Helpless
Умния учи цял живот и твори добрини, а глупака се ражда "знаещ"... но безполезен и за себе си!
 
Прехвърли се във форум:
Превод с Гугъл
Вход
Потребителско име

Парола



Все още не сте потребител?
Натиснете тук да се регистрирате.

Забравили сте си паролата?
Поискайте си нова тук.
Поговорки
Лесно е на готови деца баща да бъдеш.
Потребителска анкета
Бихте ли се съгласили детето ви да учества във фолклорна трупа за изучаване на българските празници и обичаи

Да
Да
98% [60 Гласували]

Не
Не
0% [0 Гласували]

Може би
Може би
2% [1 Глас]

Гласа: 61
Трябва да влезете в профила си, за да гласувате.
Започнала: 24/12/2011 18:00

Архив на анкетите
Чат
Трябва да влезете, за да публикувате съобщение.

03/03/2019 07:55
Честит 3ти март Одобрявам

04/01/2019 08:39
За много години. Да сте живи и здрави и много успехи. Здравей


06/03/2018 17:44
Здравей

28/05/2017 22:39
Smile

28/02/2017 09:42
Кво да ви кажа - вече 10 години сме тук Clap

30/10/2016 19:28
Здравейте,СКЪПИ ПРИЯТЕЛИ-ЧЛЕНО - ВЕ НА ЛЮБИМИЯ МИ САЙТ,А И НЕГО- ВИ ГОСТИ! Обръщам се тук към всички вас с гореща молба- НАСОЧЕТЕ МЕ КЪМ БЪЛГАР






24/05/2016 16:35
Чести 24-ти май на всички членове на Любимия ми Сайт! Честит 24-ти май на неговите създатели и радетели той да е такъв и да съществу ва! Честит 24






27/09/2015 16:50
Здравейте! Бих искала да помоля за съдействие. Необходим ми е текстът на родопската песен "Дума са дума от стари люде", изпълнявана от трио "Р






10/06/2015 07:50
Здравейте, много моля за седействие. Спешно търся Българска песен, изпълняват я по сватбите. Която се изпълнява от мъж и до колкото разбрах






21/03/2015 08:04
Скъпи приятели, ИМАМ МНОООООГО ДА НАПИША И ПО ПРЕДЛО ЖЕНАТА ОТ МЕНЕ ТЕМА "ЗМЕЙОВЕ,ДРАКОНИ...
", А И ДА ВИ ПРЕД ЛОЖА ЕДНА НОВА ТЕМА. Разни пробл







Гласувайте за нас в BGtop

Елате в .: BGtop.net :. Топ класацията на българските сайтове и гласувайте за този сайт!!!



Време: 0.07 секунди - 56 Търсения 27,414,038 уникални посещения


Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2019 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.